Vertės didinimas arba "Kur dingsta Jūsų pinigai?" `14-02-21

Šiandien kokybės valdymą keičia vertės valdymas. Kodėl? Todėl, kad kokybiškai dirbti neužtenka. Neužtenka daryti viską be klaidų. Neužtenka dirbti 6 Sigma lygyje. Kiek gaminių, kurie pagaminti be priekaištų gamintojams yra neparduodami, t.y., neranda savo kliento?

Kiek paslaugų teikėjų yra pasiruošę aptarnauti klientus, tačiau jų neturi net dirbdami pusvelčiui. Taip atsitinka, nes tokios produkcijos, kokią jie gamina, klientui nebereikia.

 Nėra organizacijos, kuri neteiktų paslaugų ar gaminių savo klientams. Tačiau, ar daug organizacijų gali pasigirti produktais, kuriais klientai yra tikrai patenkinti? Kiek nedaug organizacijų gali drąsiai pasakyti, kad viskas, ką jos atlieka, yra reikalinga klientui arba reikalaujama teisė aktų. Jeigu atliekame veiklas, kurių klientui nereikia, tai, kam jos reikalingos? Niekam. Ir jūs prarandate dalį pajamų nereikalingai veiklai atlikti.

Pavyzdžiui, vizituodamas vieną įmonę pastebėjau, kad įmonės darbuotojai periodiškai pasitraukia iš savo darbo vietos, pas juos nuolat ateina brigadininkas. Pabendravus su cecho viršininku paaiškėjo, kad darbuotojai neturi informacijos, kaip tinkamai pagaminti – tai nėra aiškiai nurodyta brėžinyje. Todėl vietoje to, kad kurtų vertę klientui, jie dalį laiko pravaikšto. Kitoje įmonėje klausiu: “kodėl jūs turite tiek daug pripjaustyto popieriaus, kuris neaišku ar bus panaudotas?”. Gamybos vadovas paaiškino, kad įrengimas labai lėtas, todėl gaminama į priekį pagal prognozes. Kai prognozės pasitvirtina – gerai, kai nepasitvirtina – popieriaus ruošiniai atgula į “ilgalaikį sandėlį” ir laukia savo užsakymo. Deja, dažniausiai nesulaukia, tuomet vertė taip ir nebūna sukuriama, nors darbo, medžiagų ir resursų jau įdėta.

Mažiau vertės kuriama, kai darbuotojai dubliuoja darbus, suvedinėja tą pačią informaciją, grįžta prie tų pačių darbų dar kartą, laukia sprendimų, nežino, kaip teisingai atlikti darbą ir t.t. Egzistuoja daug pavyzdžių, kurie rodo, kaip sugebame sujaukti vertės kūrimo procesą: pirma, optimizuodami darbus ne vertės kūrimui, o “patogiai” veiklai, antra, įšaldydami milžiniškas apyvartines lėšas pusfabrikačiuose arba žaliavose, kurioms dar nėra kliento, trečia,  galvodami, kad mes geriau už klientą žinome, ko mes norime?

Kviečiu organizacijas, norinčias optimizuoti vertės klientams kūrimo procesą, į mokymo kursus. 

Artimiausi atviri mokymai paslaugų įmonėms...
Artimiausi atviri mokymai gamybinėms įmonėms...

Gražios savaitės ir gerų idėjų!
“Idėjų sektoriaus”  produktų plėtros vadovas
Dainius Urbanavičius